Nano Unicorn Our Daylights ♥: Loskaa ja ilman satulalla menoa

maanantai 3. helmikuuta 2014

Loskaa ja ilman satulalla menoa

Nea

Hei vain.

Tänään oli normaalia lämpimämpi päivä, ja joo olihan siinä hyvät puolensa, mutta kenttä oli kamalassa kunnossa, ja hevosille tuli tilsoja, joka haittaa vähän tuota ratsastelua. Kuitenkin, nyt on mun ensimmäisen kunnon postauksen vuoro ja saatte vähän makua minkälaista tulee jatkossa olemaan. (toivon kyllä itsekin, että laatu paranee matkan varrella.)

Tallille menin tänään jossain puolen viiden aikoihin Veeran kanssa. Ekana siivottiin kakat pihaton ja kentän puolelta, ja just sillon mulla ei sitten ollut sitä kameraa kun noi meijän herrasmiehet oli vähän vauhdikkaalla päällä. Sen jälkeen otettiin toi kolmikko sisälle ja ruvettiin laittelemaan hevosia kuntoon. Tänään kuitenkin jätettiin satulat pois, ja niiden takia jouduttiin jättämään myös Hiskin martingaalit ja Iikun kumpparit talliin. Veera saattaa kertoa tän suurin piirtein samoin, jos se postaa tänään, joten en tästä kirjota enenpää, että siirrytään muhun ja Iikkuun.

Me oltiin ekoja, jotka ikinä on noilla herroilla mennyt ilman satuloita, joten kyllä mua alussa vähän jännitti, että mitähän tästäkin tulee, kun Iikkukin on aikas vauhdikas ja vilkas persoona. Se meni kuitenkin yllättävän hyvin, että ei Iikku sitä mitenkään vierastanut ollenkaan. Ratsastuksen ainoana ongelmana taisi olla se sen aivan järkyttävä harjoitusravi, luinen selkäranka ja kuskin huono tasapaino. Välillä oikeesti tuntui siltä, että joka pompulla mä olin eri kohdalla sen selkää.

Kumppareiden poissaoleminen vaikutti melkeinpä vain pidätteisiin ja hevosen päänasentoon. Iikku piti sen päätä aina välillä todella ylhäällä, joka taas vaikutti entistäkin enemmän pidätteiden antoon

Oon kokonaisuudessa kuitenkin ylpeä meiän yhteistyöhön, ensimmäisen kerran ilman satulaa. Valitettavasti kulmia tuli oi´ottua vaan aika lailla, kun yritin vaan keskittyä etten tulis alas ja ettei hevonen lähde alta. Valitettavasti kuvia ei saatu näistä, mutta tohon loppuun laitan muita tän päiväisiä kuvia hevosista.

Niin ja viikon päästä, maanantaina mulla ja Veeralla on koulukisat, tai no tallin järjestämät harjoituskisat, kumminkin. Meillä taitaa olla sinne hankittuna kuvaajia, joten toivottavasti saadaan niitä tänne sitten mahdollisimman nopeasti. Ja huomenna, kun mulla on perus tunti ratsastuskeskuksella, niin oon hommannut sinnekin kuvaajan, joten toivottavasti saan niitäkin laitettua huomenna.

Ja huomautan vielä, että Veera saattaa laittaa tänään vielä postauksen omasta näkökulmastaan, ja keskittyen häneen ja Hiskiin, ellei ole jo laittanut sillä aikaa kuin minä kirjoittelen tätä. :D

Mukavaa illanjatkoa ja laittakaa ihmeessä kommenttia! :)




Iikku oikeesti mussuttais koko ajan hanskoja tai harjoja. :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti